Placinta de nectarine


Placinta de nectarine

Daca tot e toamna si avem fructe din plin , m-am gandit sa fac o placinta putin mai neobisnuita, adica sa renunt la clasicele mere, clasica branza sau dovleac .. imediat mi-am adus aminte de fermecatoarele piersici si nectarine, apoi am cautat pe google sa vad daca a mai facut cineva din blogosfera romaneasca ceva asemanator si nu am gasit nimic, in schimb , pe smitten kitchen  am gasit o placinta fabuloasa cu piersici facuta cu fructe proaspete si home made crust. Eu am adaptat putin reteta.Am testat-o cu foitaj si nectarine.A fost buna, de incercat pe viitor pt adepti acestor fructe:)



Ingrediente:

un pachet aluat congelat 
14-16 nectarine/piersici medii
2 linguri zeama de lamaie
1/2 cana zahar
scortisoara
nucsoara
sare
6 linguri amidon de porumb
1 lingura lapte
1 lingura zahar


Daca folositi piersici, acestea trebuiesc oparite si decojite.Fructele se taie felii foarte subtiri sau cuburi.
Se pun intr-un bol, se stropesc cu zeama de lamaie si se amesteca cu zahar si mirodenii + sare+ amidon.

Se unge o tava medie cu ulei, se aseaza jumatate din aluat, se pun fructele si apoi se acopera cu restul de aluat.

Fructele se pot acoperi complet cu aluat sau se poate face un grilaj deasupra lor. Aluatul se unge cu putin lapte si apoi se presara cateva granule de zahar pentru decor.


Se coace in cuptorul incins la foc mare circa 20 min, apoi se reduce focul si se mai coace inca 20-30 min. Placinta trebuie neaparat lasata sa se raceasca cel putin 3 ore la temperatura camerei, astfel o veti putea taia frumos fara sa va alunece fructele si fara sa se scurga acea zeama delicioasa.

Comentarii

Gabriela a spus…
Arata tare bine, trebuie sa fie tare buna!
Timea a spus…
Buna tarta ai facut! Pup
Maya a spus…
Mmmmm, ce bine arata! Delicioasa placinta!
Adina a spus…
Frumoasa si gustoasa!:)

Postări populare