Terina de clatite cu crema de vanilie si fructe proaspete-Provocarea secreta 2013





Si a trecut un an delicios de cand  am inceput sa pregatesc  retete numai una si una, descoperite pe bloguri minunate in cadrul PROVOCARII SECRETE. Multumesc Ama pentru ca ne-ai dat ocazia sa descoperim bloguri noi, sa incercam retete, pe care probabil nu le-as fi testat prea curand, si pentru parada aceasta incitanta de la finalul fiecarei luni. Prima luna din 2013 m-a gasit rasfoind retetele deosebite si superb prezentate de pe blogul Cat's kitchen si in final, testand Terina cu clatite si fructe proaspete.


Terina cu clatite, portocala si visine din congelator





Pt. clatite:

2 oua
o cana faina
1/2 cana lapte
1 cana apa minerala
1/4 lg sare
2 linguri unt topit

Pentru crema
   
2 cani de lapte
6 galbenusuri
100 gr zahar
un pliculet gelatina
o esenta de vanilie
coaja rasa de portocala

In plus:

o portocala mare, curatata de pielita alba
 o cana de visine din congelator sau din compot (circa 200 gr)


Am pregatit clatitele conform retetei de aici, lasand aluatul sa se odihneasca in frigider, timp in care am pregatit crema.
Am separat albusurile de galbenusurile pe care le-am batut spuma cu zaharul.( Din albusuri am preparat o pufosenie de chec cu albusuri, in care am adaugat si putina cacao)
Laptele l-am incalzit pe foc, iar apoi l-am turnat treptat peste galbenusuri, amestecand continuu. Am preparat gelatina conform instructiunilor de pe pachet.
Compozitia cu lapte si ou se pune inapoi pe foc, la flacara mica, amestecand mereu si avand grija sa nu fiarba. Dupa cateva minute, se trage cratita de pe foc, se adauga gelatina , esenta si coaja de portocala si se lasa deoparte pana ce prajim clatitele.
Intr-o tava de chec asezam un strat de clatite astfel incat acestea sa treaca peste marginile formei, punem un strat de crema, visine,


o clatita, iar crema, portocala 

si tot asa pana ce se termina crema.
Ultimul strat trebuie sa fie de clatite. Se lasa terina la rece cel putin 5-6 ore, eu am lasat-o peste noapte. Se poate servi cu o glazura, mie mi-ar fi placut una de caramel, dar ai mei n-au mai avut rabdare si abia am reusit sa o salvez pentru pozat:)












    Comentarii

    Unknown a spus…
    Terina asta e minunata, si mie imi sta gandul la ea!
    O reteta foarte interesanta! Arata excelent!
    catkitchen a spus…
    Ma bucur enorm ca ai incercat terina de clatite !! Cat de curand o voi reface si eu ca mi-ai facut pofta !!!
    Craita a spus…
    A fost foarte buna Cati, am s-o incerc si cu alte fructe:)
    Craita a spus…
    Lavinia, chiar merita incercata, crema este foarte fina, neavand niciun strop de faina sau amidon in interior, are un gust sublim de vanilie si ou, iar fructele sunt cireasa de pe tort!

    Postări populare