Mere coapte umplute cu nuca



  M-am reintors in Provocarea Secreta dupa foarte, foarte, dar foarte mult timp, lucru care imi da o senzatie de bine si  satisfactia ca luna de luna voi cunoaste gospodine harnice si talentate sau voi revizita prietene vechi, de pe blogul carora m-am mai inspirat.
    Luna aceasta am descoperit-o pe Cerasela (Saffron and Dates) si bucataria ei plina de arome exotice, de unde am ales sa pregatesc (culmea!!!!) tot o reteta traditionala, in ton cu vremea ploioasa si friguroasa de afara. Gustul merelor: senzational -dulci acrisoare, zemoase, iar mirosul, mirosul-de nedescris!
  ( Eu am adaptat putin reteta  originala   facand mici modificari)


         Mere umplute 






 6-7 mere mari
un castronel nuca macinata grosier
4-5 linguri dulceata            
cate o nuca unt sau margarina pt fiecare mar
o lingurita scortisoara

cateva cuisoare





Se spala merele, li se taie un capacel si se scobesc.
 Miezul nu se arunca, semintele da!
Se stropesc apoi cu zeama de lamaie pentru a nu oxida.
 Umplutura se prepara din nuca + miezul merelor pasat in robot + 

dulceata + coaja rasa de lamaie si scortisoara.


Se umplu merele, se pun intr-o tava unsa cu margarina, se pune peste ele cate putina margarina si se acopera cu capacelele lor.

 Se coc in cuptor fierbinte pana se inmoaie(cam 30-40 min). 



Se servesc fierbinti, sau reci alaturi de putin inghetata si sosul gros format in tava. 
Sunt un deliciu!



Comentarii

Postări populare